tisdag 24 januari 2012

Hjärteask

Scrapbutiken hade en decemberutmaning där man skulle göra en present att ge bort till en värd/värdinna.
Jag fick lust att göra en hjärtformad chokladask. Letade länge på nätet, men hittade inget liknande det jag hade tänkt mig.
Jag designade en egen ask helt enkelt.
Här kommer några bilder på mitt alster:

Hjärteask_Siv_Locket

Jag har inte jobbat med så mycket blommor, men här tyckte jag att det passade.
Blommorna och fjärilen har jag färgat lite för att få de att matcha.
Stämpeln är från Roxstamps med texten “Någon säger att Lycka inte kan köpas för pengar.  Men de har inte smakat choklad”.
Jag har embossat stämpeln på taggen med brunt pulver som glittrar.

Hjärteask_Siv_sidan

Jag har använt två cardstock och ett mönsterpapper från Pion design.

Hjärteask_Siv_öpppen

Använde ett tårtpapper som jag klippte och la efter kanterna och sedan lite vita knäckformar med pralinerna i.
Kanske något att göra till alla hjärtansdag?

2 kommentarer:

  1. Wow, jättefin! Är man ingenjör är det väl inget svårt att svänga ihop en hjärtformad ask:)

    SvaraRadera
  2. Hej Siw! Vilken fin choklad ask....... kul att träffa dig idag och hoppas det blir massor mer gånger.....Kram Titti

    SvaraRadera