måndag 23 januari 2012

Pappersförvaring

Har kollat på pappersförvaring en tid, men tyckt att de är för dyra.
Hittade sedan en beskrivning av på webben om hur man kan göra en själv.
Jag tog inspiration av detta och köpte följande material:

Eftersom hängmapparna var för A4 papper så måste gängstängerna sättas lite längre ned i lådan för att pappret inte ska komma för högt.
Tror att vi satte dom 9 cm från lådans över kant, min man hjälpte till att borra och konstruera.  Köpte hjul också, men dessa har jag inte monterat ännu.
Funderar på om jag ska sätta något emellan så att de möjligen blir lite högre.
Gjorde 2 stycken, en för mönstade papper och en för cardstock. Jisses vad mycket mönstrade papper jag hade, som jag hade glömt. Blir mer överskådligt så här.
Lite bilder:
 

007

Så här ser det ut på framsidan, gängstången med mutter syns utifrån.
I den här har jag mönstrade papper, dom är i allmänhet lite högre än cardstock efter som de har en remsa med tillverkare och serie.
Så de sticker upp lite, man kan ju “lägga” dom på sidan, men då ser man inte vad det är för papper.
Detta blir bara ett problem om man vill lägga på locket.

009

Så här ser det ut ovanifrån, detta är min cardstock och core’dinations.

012 (2)

Det här är också taget upp i från, här syns gängstången som går igenom hela lådan  med muttrar på utsidan.
Hjulen kommer jag att limma dit efter som då slipper man skruvar i botten som kan skada pappret.

1 kommentar: