lördag 28 januari 2012

Minialbum

Inspiration till att göra ett  minialbum fick jag och mina scrap-kompisar när vi var på Scrap-Perras träff i Järfälla.
Vi hittade senare en tutorial med video på The paper trail. Det är en riktigt bra instruktionsvideo, men även stillbilder med beskrivning.
Så för någon vecka sedan gjorde jag ett minialbum. Det var kul, men det tog en del tid. Det tog mer än 2 timmar att göra, men med lite träning så kanske man kommer i närheten av Lauras “less
than two hours”. Kanonbra instruktion från Laura.
Här kommer några stillbilder.

022

Albumets framsida.

026

Albumet består av en massa fickor med tags som man kan sätta fast foton på.

027

På varje ficka finns det plats för att skriva text om varje foto.
Jag har även gjort en video där ni kan se alla albumblad.
Om ni har lust så finns videon här:

Mitt minialbum

1 kommentar: